dinsdag 17 september 2013

10 reasons to study hard


Een aantal van jullie is net een paar weken bezig met het begin van het studiejaar, misschien wel met wat tegenzin. Dit is dan wellicht wat voor jou, om je wellicht wat te motiveren voor de rest van het jaar! Het Engels is een beetje krom, maar da's deel van de charme.

Ik heb op vrijdagmorgen les van een fantastische leraar voor het vak 'Consumer Credit and Risk Management'. Ik denk dat wij studenten de consumers in deze context zijn. Hij leert ons praktisch gezien hoe je geld te beleggen met een zo'n klein mogelijk risico, met eigen ervaringen en praktische voorbeelden.

De lessen geeft hij voor ons, niet voor zichzelf zegt hij en de lessen moeten daarnaast ook een beetje 'fun' zijn. Echt academisch verantwoord is het niet, want onze tekstboeken zijn "Financing for Dummies" en "Investing for Dummies". Maar ik vind het zo grappig en om eerlijk te zijn leer ik er meer dan bij sommige colleges aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Voordat onze les begon op vrijdag keken we vijf minuten lang naar de meest schattige foto's van puppies, om ons "even wakker te maken op de vrijdagochtend". Om ons na anderhalf uur les weer te motiveren, kwamen deze powerpoint slides tevoorschijn.

Een fijne week allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Hah, leuke docent, puppies op de vrijdagochtend XD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Irene , hoe gaat het? Met ons gaat het goed.Ik heb mijn eerste werkdag er al weer op zitten. Volgens mij is elke week(dag) voor jou weer een nieuwe uitdaging vol belevenissen om nooit te vergeten. Het is nu Prinsjesdag bij ons en we worden via de media overspoeld met al het goeds ons staat te wachten (haha).Het is wel rustig zonder jou en Ester. Andrea vindt school tot nu toe leuk.Ze reist heel wat af met de bus .Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we een nieuwe c.v. installatie gemonteerd.Hartstikke goed gelukt.De zomer lijkt hier nu echt voorbij. Het regent vaak en er staat een harde wind. Mis jij Nederland al of valt dit wel mee? Dat jij en Ester zich op deze manier zo goed weten te handhaven in het verre buitenland vind ik best knap.Opa Bolt zegt dat dit in onze genen zit. Wij vinden dat natuurlijk ook(hmmmm). Zeg,ik ga weer op de bank lekker televisie kijken. Tot de volgende keer maar weer. Groetjes, pappie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Papa, wat leuk dat jij hebt geleerd berichtjes te plaatsten! Ik zit alweer vroeg aan mijn ontbijt om nog een opdracht te maken voordat ik op pad ga vandaag. Rond een uur of 11 ga ik naar Insa-dong en Bukchon vllage met mijn kamergenoot en haar zusje. Vanavond is dan het grote diner met haar familie en morgenochtend ontbijten we ook samen.

      Ik had mijn roomie gisteren verteld over prinsjesdag en heb haar een stukje van de troonrede laten zien. Ze snapte niet hoe wij een koning én een parlement konden hebben. Haha! En of ik Nederland mis..nog niet echt. De wereld hier lijkt zoveel groter en elke dag is inderdaad weer een kans om iets moois te beleven. Maar zo tegen de kerst kom ik heel graag weer terugvliegen hoor ;). Werk-ze weer en groetjes uit Seoul!

      Verwijderen
  3. Hey Irene, wat grappig dat ze een les beginnen met puppyfoto's. Zouden we hier ook moeten doen, haha! Ik ben vandaag bijna in slaap gevallen tijdens een lecture en ben weer een paar levels verder in CandyCrush... Wat extra entertainment kan ik dus af en toe ook wel gebruiken. Tot nu toe vind ik de studie enorm leuk en boeiend. De eerste week was even wennen, eigenlijk net als hoe jij over je eerste week bij Konkuk schreef. Ik ben inmiddels wat bekender met de locaties, de mensen etc. dus dat is geen probleem meer. Moet toch maar eens een fiets gaan regelen om naar die Stadskerk te komen, pff, op mijn hoge hakjes gaat dat lopend niet zo makkelijk ;) Over 2 weken heb ik mijn eerste intermediate exam. Spannend, want ik ben nog niet helemaal zeker over wat de beste manier is om me daar op voor te bereiden (noobie alert). Hoe zit dat bij jou? Binnenkort ook de eerste tentamens? Opzich fijn voor je dat het niveau wat lager is dan bij de RUG, hoef je niet continu met je neus in de boeken :D Ik kijk uit naar je volgende verslag! En die lijfspreuken ga ik boven mijn bed hangen! XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja een fiets is wel een must! Je hebt dus ook al college in de stadskerk, gek is dat daar he. Ik heb halverwege oktober mijn eerste tentamens, maar tussendoor heb ik ook al opdrachtjes die becijferd worden. Het valt me nog wel tegen eigenlijk hoeveel tijd mijn studie nog per week inneemt, maar ik relax zeker meer dan in Groningen. Succes met de voorbereidingen! Ik vatte altijd de hoofdstukken zelf samen en maakte een aparte lijst met de begrippen en leerde dit dan. Liefs!

      Verwijderen
  4. Dit is zo cool op allerlei verschillende manieren. Er is niks beter dan een les beginnen met puppy foto's, als we het over lessen hebben that is. ;)
    Ik denk dat ik net zoals Andrea deze spreuken ook maar boven mijn bed moet gaan hangen! Haha!

    Goede week, veel plezier met Chuseok! (of is dat voor jou vandaag al?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chuseok is vandaag, yay! Haha ja, die puppies werkten wel goed op de vrijdagochtend ;)

      Verwijderen